Je rechten als thuiszorgclint

Je rechten als thuiszorgclint

Als thuiszorgcliënt bij Smyrna Thuiszorg, is het belangrijk dat u goed op de hoogte bent van uw rechten.​ Deze rechten zijn er om ervoor te zorgen dat de zorg die u ontvangt van de hoogste kwaliteit is en perfect aansluit op uw persoonlijke behoeften.​ Wij houden ons strikt aan de rechten van de thuiszorgcliënt.​ Dit omvat onder andere uw recht om een individueel zorgplan te hebben dat tijdig en volledig wordt bijgewerkt, uw recht om een bijdrage te leveren aan de keuzes met betrekking tot uw zorg en de flexibiliteit om deze te wijzigen indien nodig.​ Daarnaast heeft u ook het recht om uw mening te geven en klachten in te dienen als onze diensten niet voldoen aan uw verwachtingen.​

Gelijkwaardigheid en respect zijn ook van groot belang bij Smyrna Thuiszorg.​ Wij garanderen dat uw privacy wordt gerespecteerd en dat alle vertrouwelijke informatie vertrouwelijk blijft.​ Bovendien behandelen we al onze cliënten met respect en waardigheid.​

Smyrna Thuiszorg streeft naar het opbouwen van een sterke vertrouwensrelatie met haar cliënten en een open communicatie is hierbinnen essentieel.​ Daarom heeft u als thuiszorgcliënt ook het recht om alle informatie over uw zorg te ontvangen en te begrijpen om zodoende geïnformeerd betrokken te zijn bij het besluitvormingsproces.​

Bij Smyrna Thuiszorg bent u geen nummer, maar een individu met unieke behoeften en rechten.​ En wij spannen ons in om die rechten ten alle tijden te eerbiedigen.​ Duik dieper in om meer te leren over uw rechten als thuiszorgcliënt bij Smyrna Thuiszorg.​

Uw rechten als thuiszorgcliënt bij Smyrna Thuiszorg

Bij Smyrna Thuiszorg, gevestigd in Den Haag en gespecialiseerd in wijkverpleging, vinden we het belangrijk dat u als klant op de hoogte bent van uw rechten.​ Dit helpt u om zelf de regie over uw zorg te houden, en ons om de best mogelijke zorg en ondersteuning te bieden.​

U heeft altijd recht op respectvolle benadering en privacy

Wij vinden het belangrijk dat al onze cliënten behandeld worden met respect en waardigheid.​ Ons vaste zorgteam is erop getraind om een veilige en vertrouwde omgeving te creëren.​ Uw privacy is daarbij een belangrijk aandachtspunt.​

Het recht op duidelijke communicatie

Smyrna Thuiszorg zorgt ervoor dat alle communicatie helder en begrijpelijk is.​ Wij zijn betrouwbaar in het nakomen van onze afspraken en staan bekend om ons goede luistervermogen.​ Dit zorgt ervoor dat u altijd precies weet waar u aan toe bent.​

Recht op inzage en medezeggenschap

Als thuiszorgcliënt heeft u het recht op inzage in uw eigen dossier.​ Daarnaast heeft u ook inspraak in uw zorgplan.​ Ons doel is altijd om passende zorg en ondersteuning te bieden die volledig is afgestemd op uw persoonlijke behoeften en wensen.​

Deskundige zorgverlening

Bij Smyrna Thuiszorg kunt u rekenen op deskundig personeel.​ Of het nu gaat om persoonlijke verzorging, verpleging, of gespecialiseerde verpleging, onze medewerkers bezitten de nodige kennis en ervaring om u de beste zorg te geven.​ Wij zijn bovendien effectief in het herkennen van veranderingen in uw gezondheid of situatie.​

Vertrouwen en tevredenheid

Uw tevredenheid is onze cleaneur.​ Met een gemiddelde cliënttevredenheid van een 8,6 doen we er alles aan om het u zo goed mogelijk naar de zin te maken.​ We bieden niet alleen zorg, maar ook een luisterend oor.​ Uitmuntend in aandacht voor onze cliënten, want bij ons staat u centraal.​

Inzicht in uw rechten als thuiszorgcliënt helpt u om de zorg te krijgen die u nodig heeft op de manier die bij u past.​ U staat aan het roer, wij helpen u graag om de beste koers te varen.​

Bent u inmiddels benieuwd geworden naar hoe Smyrna Thuiszorg u kan helpen of wilt u zorg aanvragen? Neem dan gerust contact met ons op.​ Dit kan via info@smyrnathuiszorg.​nl, door te bellen naar 070 720 00 66 of vul het aanvraagformulier in op onze zorg aanvragen pagina.​ We staan u graag te woord om al uw vragen te beantwoorden en begeleiden u stap voor stap in het proces van zorgaanvraag.​

We hopen u snel te ontmoeten in de Smyrna Thuiszorg familie, waar u de betrouwbare, deskundige en persoonlijke zorg ontvangt die u verdient.​

Meest gestelde vragen

1.​ Wat zijn mijn rechten als thuiszorgcliënt bij Smyrna Thuiszorg?

Als thuiszorgcliënt bij Smyrna Thuiszorg, heeft u enkele fundamentele rechten volgens de Nederlandse wet.​ Deze omvatten onder meer het recht op kwalitatief hoogwaardige zorg, de beslissing om wel of geen behandelingen te ondergaan, respect voor uw privacy en de bescherming van uw persoonlijke gegevens.​ Daarnaast heeft u recht op duidelijke communicatie over uw zorg en alle gerelateerde kosten.​

2.​ Heb ik recht op een vast zorgteam bij Smyrna Thuiszorg?

Ja, bij Smyrna Thuiszorg streven wij ernaar om een vaste groep zorgverleners toe te wijzen aan elke cliënt.​ Dit stelt ons in staat beter in te spelen op uw behoeften en zorgt voor een comfortabele, vertrouwde omgeving.​ Dit is onderdeel van onze toewijding aan het bieden van zorg en ondersteuning die afgestemd zijn op uw behoeften.​

3.​ Hoe worden mijn privacy en persoonlijke gegevens beschermd door Smyrna Thuiszorg?

Bij Smyrna Thuiszorg respecteren we uw privacy en nemen we de nodige stappen om uw persoonlijke gegevens te beschermen.​ We houden ons aan de wet marktordening gezondheidszorg en Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en al onze medewerkers zijn getraind om uw informatie met strikte vertrouwelijkheid te behandelen.​

4.​ Wat gebeurt er als mijn zorgbehoeften veranderen?

Als uw zorgbehoeften veranderen, past Smyrna Thuiszorg uw zorgplan overeenkomstig aan.​ Ons deskundig personeel is effectief in het herkennen van veranderingen in de conditie van cliënten en zal indien nodig snel actie ondernemen.​ Dit kan het aanpassen van uw zorgplan inhouden of het bespreken van mogelijke behandelingswijzigingen.​

5.​ Hoe krijg ik duidelijke communicatie over mijn zorg en de gerelateerde kosten bij Smyrna Thuiszorg?

Wij bij Smyrna Thuiszorg begrijpen het belang van duidelijke communicatie over zorgplannen en kosten.​ Daarom zorgen we ervoor dat u altijd op de hoogte bent van eventuele wijzigingen en wat deze voor u kunnen betekenen.​ We bespreken de kosten en mogelijke vergoedingen door uw zorgverzekering en beantwoorden graag al uw vragen.​

Het aanpassen van je huis voor thuiszorg

Als het om thuiszorg gaat, is het comfort en de functionaliteit van het huis van groot belang.​...

Gezond blijven met thuiszorg

Ontdek bij Smyrna Thuiszorg hoe u gezond kunt blijven met thuiszorg.​ Onze toegewijde...

Een dag in het leven van een thuiszorgmedewerker

Bent u nieuwsgierig naar wat een dag in het leven van een thuiszorgmedewerker bij Smyrna...
Je rechten als thuiszorgclint